19.8.13

Φιλοσοφία του κ...

Πάλι ασκήσεις υπέρτατης "ενδοσκόπησης", "αυτογνωσίας", μπουρδολογίας και τέτοια προτείνει το ημερολόγιό μου στη πίσω σελίδα! Όταν το τύπωναν copy-paste από σελίδα άρλεκιν θα έκαναν. Γράφει:
"Αφέσου σε οτιδήποτε σου φέρει η τύχη, κι άσε το νού σου να 'ναι λεύτερος. Δέξου τα πράγματα ως έχουν. Αυτό είναι η υπέρτατη αξία...".
Ας με συγχωρήσει ο μέγας φιλόσοφος, αλλά αυτά που λέει είναι τρισμέγιστες ανοησίες, πιασάρικες δε λέω, αλλά γιά άλλες εποχές, ικανές το πολύ να τυπωθούν σήμερα σε κανένα μοντέρνο sous plat ίσα να περνά η ώρα, περιμένοντας το σούσι στο x εστιατόριο.
Τι λές κύριε Chuang Tzu μου, σκέφτηκες πολύ να το εκστομίσεις αυτό; Γιατί να αφεθώ και γιατί να δεχτώ; Άλλοι να με κατατρώνε σαν αρπακτικά, εγώ να πληρώνω και να πρέπει και να περιμένω γιά το επόμενο βήμα τους; Όχι αγαπητέ κινέζε (!) δε θα σου κάνω τη χάρη. Μπορεί οσονούπω να με αγοράσεις εσύ και η παρέα σου μαζί με όλα τα υπάρχοντά μου υλικά ή ιστορικά, αλλά δεν θα κάτσω κιόλας μέχρι να με πείσεις ότι μου περνάς αξίες, ηθική, ήθη και ότι όλα γίνονται με γνώμονα το καλό μου. Διότι κινέζε, γερμανέ ή ό,τι είσαι, όρια που έχουν ξεπεραστεί δεν λογίζονται πλέον ως όρια, αλλά ως μέσα, που στα χέρια μου μπορούν να ανατρέψουν τα πλάνα και να ακυρώσουν τις όποιες βλέψεις σου.


(υγ.  όταν λέω του κ...  εννοώ του κινέζου φυσικά.)

4 comments:

ήλι said...

ο ελευθερος νους δεν ειναι παντα καλος..

ατάσθαλος said...

Ίσως και επικίνδυνος, όταν στο προτείνει άλλος που αποσκοπεί ποιός ξέρει πού.
Αντ' αυτού προτιμώ τη φυλακή μέσα στην ανοησία μου...
Καλημέρα.

Φανή said...

"Αφέσου σε οτιδήποτε σου φέρει η τύχη, κι άσε το νού σου να 'ναι λεύτερος. Δέξου τα πράγματα ως έχουν. Αυτό είναι η υπέρτατη αξία...".

διαβαζα κι εγω κατι τετοια στη θρησκειολογια, στα κινεζικα θρησκευματα..
παντως θεωρω οτι αυτη η παθητικοτητα ειναι η αρχη ολων των δεινων..

ατάσθαλος said...

Οι δυτικές θρησκείες προτείνουν μιά κάποια δράση, συμμετοχή, κοινωνικότητα τέλος πάντων. Οι ανατολικοί αρκούνται στον εκ του ασφαλούς διαλογισμό. Ορισμένα πράγματα γι' αυτούς de facto θα συμβούν, ανεξαρτητα της συμμετοχής μας. Εμείς απλά ...περιμένουμε!
Καλό απόγευμα.